Свято весни

Звучить музика, виходять діти

1.Вийшло сонце. Посміхнулось,
Покотилось по землі
Роздивитись, хто дрімає
В лісі, в лузі, на ріллі.

2. Прокидайтеся, сніжинки!
Чути сонця голосок.
Годі спати, починайте
Всі збігати у струмок

3. І побіг собі грайливо
Із сніжиночок струмок
Яром, яром на долину
До ставочків, до річок.

4. Як заграв струмочок весело,
То збудив сонливий ліс.
Прокинулись перші квіти,
Запишався верболіз.

5. Ось весна вже зовсім близько!
З гір біжить, шумить потік.
Нам в гаю дає берізка
Життєдайний свіжий сік.
А сама берізка біла
Березневі бачить сни.

6. Якщо сніг вже скрізь розтанув
І травичка зеленіє,
Ще й пташок співає зграя,
Що це, друзі, означає?
Це до нас прийшла…

Всі:
весна!

Виконується пісня «Веснонька-весна»
З’являється Весна в зеленому вбранні, на голові – віночок, в руках кошичок з весняними квітами

Весна:
Добрий день, діти!


Учень:
Ой ти, Весно, ой ти красна,
Ти з чим до нас прийшла?

Весна:
Я прийшла до вас з теплом,
Із зеленим житечком.
Ходім, ходім, діточки,
На поле-поляночку,
Водити гаївочки,
Співати весняночку.

Діти з Весною стають у коло, водять хоровод, співають веснянку.

        Виконується веснянка

Учень:
Весняночко-подоляночко, ти з ким до нас прийшла?

Весна:
Я прийшла до вас зі своїми синами, весняними місяцями. Кожен місяць цікавий по-своєму. Нехай вони про себе самі розкажуть. Але спочатку відгадайте, як їх звуть.

        Весна загадує загадки

Ще вітер зимовий
З дощем загуде.
Ще сніг острівками
Блищить де-не-де,
Береза сережки
Свої розпускає.
Чи ви догадались.
Коли це буває? (В березні)

Вже пташки вернулися
В наш край.
Про весну співає
Поле і гай.
Ніжаться на сонці трави і квіти,
Вже настав ласкавий
Місяць… (Квітень)

А в цьому місяці підряд
Маємо багато свят.
Зеленіють буйно трави,
То іде веселий… (Травень)

Весна.
Приходь, приходь, Березню,
Діти тобі раді!
Ще зимові вихори літають.
Та весни розгін не зупинити.
І дзвінкі краплини починають
У промінні сонячнім бриніти.

Виходить Березень. Весна передає йому посох, прикрашений зеленню та квітами

Весна:
Ми чуємо ніжні, ніжні голосочки!

Звучить фонограма – звуки падаючих крапель

Березень:
То заспівали вже мої струмки!
Березневі струмки – чарівні самоцвіти:
В них і золото сонця, й небес бірюза.
В них краса весняна, її зелень і квіти.
Пташки спів, що додому верта.

Весна:
В Україні кажуть: «Птахи повертаються до гнізда, а діти – до хліба». Тож беріть це печиво та закликайте птахів до ранньої весни.

Бере кошичок і роздає печиво-жайворонки дітям. Діти піднімають пташок догори і промовляють:

Учень:
Просимо ми, просять мама і тато,
Прилітайте птахи до нашої хати.

Всі хором:
Пташок викликаю з теплого краю,
Летіть, соловейки, на нашу земельку,
Спішіть, ластівоньки, пасти корівоньки.

Звучить фонограма - пташиний спів

Звучить мелодія, забігає дитина-ластівка, зупиняється

Учень:
Ти знов защебетала у мене під вікном,
Із вирію вернувшись, клопочешся гніздом.
А там вже вічне літо, цвіте, як Божий рай,
Чого ж вернулась знову ти у мій журливий край?

Ластівка:
Хоч літо там і сяє,
Любіше тут мені,
Така квітчасто пишна
Вкраїна навесні.

А зараз ми пограємо в гру «Пташки в гніздечках»
Кількість гравців: п'ятеро та більше.
Матеріали для гри: гімнастичні обручі (за кількістю гравців) або крейда.
Місце гри: ігровий майданчик, парк.
1.На ігровому майданчику розкладіть обручі (або намалюйте кола діаметром 50-60 см). Це — гніздечка для пташок.
2.Усі гравці («пташки») стають в обручі. Ведучий каже: «Сонечко світить. Пташки вилетіли з гніздечок». Гравці вискакують з обручів, бігають по майданчику, змахуючи руками-«крильцями».
3.Раптом ведучий каже: «Сонечко сіло. Пташки летять додому. Раз, два, три!». Після цих слів гравці поспішають зайняти порожнє (або лише своє) «гніздечко». Та «пташка», яка не встигла повернутися в «гніздо» на рахунок «три», залишає гру. Після виходу гравця, зайвий обруч прибирають. Перемагає найспритніша «пташка».


Весна:
Поле квітами покрите,
Ясно, радісно навкруг.
Це до нас з’явився Квітень,
Мій веселий милий друг.
(Березень передає посох Квітню)


Квітень.
Я - квітень, квітничок, квітарик –
Синьоокий ваш дударик.
Всюди квітнуть первоцвіти,
У верби зелені віти.
Птахи з вирію вертають,
Бджоли інколи літають.
Ходжу я по всій землі –
Вже кінець зимовій млі.
Квітів в мене є багато,
Запросив я їх на свято.


Учень:
Ой підсніжнику чарівний,
Хочем  знати, розкажи.
Чом у тебе на голівці
Білі-білі пелюстки?

Підсніжник:
Я раненько прокидаюсь,
А струмочка ще нема.
Білим снігом умиваюсь,
Що залишила зима.

Учень:
Ой фіалочко, фіалко,
Хочу знати, розкажи,
Чом у тебе на голівці
Сині-сині пелюстки?

Фіалка:
Я раненько прокидаюсь,
А на мене кожну мить
Виливає ніжні барви
Неба чистого блакить.
Пелюстки бузково-сині,
Наче крапельки чорнила.
Запашні ми, любий друже,
І тому нас люблять дуже.


Учень:
Первоцвіте, первоцвіте,
Хочем знати, розкажи,
Чом у тебе на голівці
Жовті-жовті пелюстки?

Первоцвіт:
Я зраненька прокидаюсь,
Мені сонечко за те
Безупинно цілу днину
Шле проміння золоте.


Учень:
Любий проліску, скажи нам,
Чом у тебе очки сині,
Ніби синій-синій килим
Простелився на долині?

Пролісок:
Я раненько прокидаюсь
І у річечці вмиваюсь.
Мию очки, мию личко
Синій-синій, наче річка.

Квіти проходять і присідають на килимку

Хлопчик:
Які ніжні всі й красиві!
І жовтенькі є, і сині!
Я нарву їх досхочу.
Завтра мамі їх вручу.

Підсніжник:
Ні, не рви нас, ми живі,
Хоч і квіточки малі.

Всі квіти:
Хочем жити! Не губи!

Первоцвіт:
Краще ось що ти зроби:
Фарби й олівці дістань
І навпроти нас ти стань.
Будеш нас ти малювати,
А ми будем позувати.

Підсніжник:
Ти, будь ласка, не дивуйся.
І повір: твоя матуся
Буде рада іще більше,
Твій малюнок їй — цінніше.

Хлопчик:
Але в мене фарб нема!

Пролісок:
Допоможе тут Весна!

Звучить мелодія. З'являється Весна з фарбами, папером і олівцями

Весна:
Ось бери дарунки ці.
Тут і фарби, й олівці.
Намалюй ти в подарунок
Своїй мамі цей малюнок.
А квітки нехай живуть.

Хлопчик:
От спасибі за пораду!
Намалюю квітки радо!

Звучить мелодія,  хлопчик  малює малюнок

Хлопчик:
Ось, готовий вже малюнок!

Підсніжник:
Буде гарний подарунок.

Хлопчик:
Підпис унизу зроблю:
«Дуже маму я люблю!»

Пісня «Мамині руки»

Дівчаточка-гороб’яточка,
Радьмося,
Та виходимо на травицю,
граймося,
Піснею стрічати
Великодні свята.

Ой виходьте, дівчатка,
Та й на вулицю.
Будемо весну вітати
Та віночком квітчати.
Віночок сплетемо,
Хороводом підемо.

Танок «Віночок»
Хлопчик:
Українська писанка,
як дитяча пісенька,
Як бабусина казка,
як матусина ласка.

Дівчинка:
Сяду собі скраєчку,
Розмалюю яєчко.
Хрестик, зоря, віконце,
Стане вона, мов сонце.

Звучить мелодія, діти по черзі розмальовують заготовку-писанку.

А зараз пограємо в гру «Найпрудкіша писанка»

Діти беруть по писанці і крутять. Та, писанка, яка крутиться найдовше, перемагає.

Весна:
А тепер у гості травень поспішає,
У зелені шати весь світ зодягає.

Звучить мелодія, заходить травень. Квітень передає посох Травню

Травень:
Славен я садами в цвіті,
Запашних квіток росою,
Теплим дощиком весняним,
Сонцем ясним по всім світі.
А іще у пишні трави
Приходить завжди свято мами.

Учень:
А наші мами нам на квіти схожі.
Леліють нас у щасті і теплі.
Самі ж чарівні, гарні і пригожі,
Неначе квіти на святій землі.

1. Моя матуся гарна, мов підсніжник,
Така ж тендітна, лагідна, смілива.
Така ж, як квіточка весняна, ніжна.
Матусю люба, будь завжди щаслива.

2. А на конвалії краплиночки роси.
Вона чарівна, ніжна і пригожа!
В ній стільки пахощів, тендітної краси...
Моя матуся мила з нею дуже схожа!

3.Тюльпани — мов чарівні ліхтарі,
Стрункі, яскраві, різнокольорові.
В садку квітують зранку до зорі,
Як мама моя гарні, пречудові.

4.А крокуси! Яка краса чарівна!
Природи несказанна дивина!
Моя матуся, ніби та царівна,
Як диво-квітка і сама весна!

5.Ніжні фіалки землю вкривають.
Пахощі шлють навкруги!
Рідну матусю зі святом вітаю!
Вона дуже  схожа на них.

6.Синенькі проліски! Вони повсюди.
Їх сонячні лоскочуть промінці.
Їм усміхаються прохожі люди.
На маму схожі диво-квіти ці.

7.Півонії яскраві, кольорові.
У них життя буяє і цвіте.
На маму схожі квіти ці казкові.
Я хочу, щоб дізнались всі про те!

8. Як же гарно повсюди бузок зацвітає,
Ніби свято на цілій землі!
Моя матінка вроду таку ж гарну має
І до матінки горнуться діти малі.

9. Ірис — це квітка справді дивовижна,
Яскрава, гарна, трішки загадкова .
Моя матуся, мов ця квітка ніжна,
Така ж красива і така ж чудова.

10. Куль-бабки в травичці, мов сонечка,
Що світить мені у віконечко,
Як мама,  ніжно мене зігріває.
Краще тебе, матусю, нікого немає.

11. У жасмину білі квіточки,
А в моєї мами – гарні діточки.
Як жасмин дарує пахощі по світу
Так моя матуся віддає все дітям.

Бажаємо вам сонця, світла й казки,
Чарівних весен і казкових снів.
Як квіти квітніть на землі, будь ласка,
Сто тисяч весен і мільйони днів!

Бажаємо вам щастя і терпіння,
Здоров’я від землі і від води.
Краси і радості , щасливого цвітіння,
Щоб довго ви були в нас молоді!

Звучить мелодія, діти вручають мамам подарунки

Хто найкращий друг весни,
ану спробуй, поясни!
Загляда в віконечко
Ясне, добре… (сонечко)

Діти (разом):

Вийди, вийди, сонечко,
На дідове полечко,
На бабине зіллячко,
На наше подвір’ячко.

-         Хто вас рано-вранці будить,
          Зігріває і голубить?
-         Сонечко!
-         В кожен дім воно заходить,
Разом з ним тепло приходить!
-         Сонечко!
-         Щиро, ніжно поцілує,
І веснянки нам дарує!
-         Сонечко!
-         Рідну землю осяває,
Всю природу звеселяє!
-         Сонечко!

Виконується пісня «Сонячний промінчик»

Хто найкращий друг травиці,
Подає її водиці,
Наливає повний горщик
Проливний весняний …(дощик)

Діти (разом):
Іди, іди, дощику,
Зварю тобі борщику,
Та й поставлю в кутику
На зеленім прутику!

Виконується пісня «Кап-кап-кап»

Вдягаються сади у пишні шати,
Бо час у травні  буйно зацвітати.
Калина одягла фату біленьку,
Милує око, тішить всім серденько.

А ми пограємо у гру «Квітучі дерева»

Кількість гравців: десять і більше (парна кількість).
Матеріали: дві великі гілки, паперові квіти з нитковою петелькою (за кількістю гравців).
Місце гри: ігровий майданчик або парк, де можна знайти молоді деревця, що стоять поруч.
1.На майданчику встановіть дві великі гілки на відстані близько 3 м одна від одної (або відшукайте два молодих деревця, що стоять неподалік одне від одного).
2.Ведучий роздає гравцям паперові квіти. До кожної квітки пришита коротка петля з нитки, щоб можна було почепити квітку на гілку.
3.Діти діляться на дві команди і стають навпроти кущів на відстані 4—5 м.
4.За сигналом ведучого ті з гравців, що стоять першими (в обох командах), біжать до своїх гілок, вішають квітку, повертаються і стають в кінці своєї шеренги. Виграє команда, яка уквітчає свою гілку раніше, але за умови, що жодна з квіток не впаде на землю.


Весна:
Сонце сховалось за обрій –
Час іти вже до хати.
А вранці, як стане світати,
Не лінуйся, вставай на ноги.
Умий своє личко росинкою,
Утрися листком чи травинкою,
До квітки рукою торкнись,
Працюй, співай, веселись,
Світу серце своє відчини,
Радій приходу весни.

Учень:
Ой, співали, ми співали,
Пісні до неба аж лунали.
Поспіваємо  не раз.
А зараз вже прощатись час.

Звучить пісня «Вийди, вийди, сонечко»


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Звіт про роботу педагога-організатора ЗЗСО «Шельвівський ліцей» Мачеброди Н. А. за 2022 – 2023н.р.

Технологія розвитку критичного мислення у процесі вивчення шкільного курсу історії